Publiczne Przedszkole Małego Kopernika (Białołęka)

  • Home
  • Publiczne Przedszkole Małego Kopernika (Białołęka)

Kontakt

  • +48 797 635 888
  • bialoleka@malykopernik.pl
  • 03-287 Warszawa, ul. Zaułek 25
Zadzwoń teraz!

Standardy Ochrony Małoletnich

Sprawdź już teraz
publiczne-przedszkole-bialoleka

Przedszkole publiczne Białołęka – Mały Kopernik

Przedszkole Małego Kopernika to miejsce, które powstało z potrzeby serca i pasji do pracy z dziećmi. Już od 2013 roku oferujemy opiekę i edukację najmłodszym mieszkańcom Warszawy. Nasza placówka została założona z marzeń o stworzeniu przestrzeni, w której dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, ale również czują się akceptowane, ważne i bezpieczne.

Zaczynaliśmy od jednej kameralnej grupy, a dziś jesteśmy dumni z tego, że możemy prowadzić przedszkole publiczne na Białołęce, które cieszy się zaufaniem rodziców oraz sympatią dzieci. Od początku przyświeca nam cel: łączyć profesjonalizm z ciepłem, naukę z radością, a rozwój z indywidualnym podejściem.

Edukacja zgodna z MEN i współczesnymi potrzebami dziecka

Jako przedszkole publiczne na Białołęce, realizujemy program edukacyjny zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej. Oznacza to m.in. obowiązkowe zajęcia z rytmiki, gimnastyki oraz języka angielskiego, prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów.

Ale to tylko podstawa. Nasz autorski program rozszerza codzienne aktywności o zajęcia tematyczne, zabawy sensoryczne i kreatywne warsztaty, które stymulują rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dzieci. Nasze dzieci nie uczą się „na pamięć” – one odkrywają, eksperymentują i uczą się przez doświadczenie.

Każdy dzień to nowe przygody, pełne muzyki, ruchu, opowieści i ciekawych zadań. Organizujemy również obchody świąt nietypowych, dzięki czemu uczymy dzieci otwartości na różnorodność i radości z małych rzeczy.

publiczne-przedszkola-bialoleka
publiczne-przedszkola-bialoleka

Profesjonalna kadra w przedszkolu publicznym Mały Kopernik

Nasi nauczyciele to osoby nie tylko z odpowiednimi kwalifikacjami, ale przede wszystkim z pasją. Tworzą zgrany, zaangażowany zespół, który każdego dnia z empatią i cierpliwością wspiera rozwój dzieci. Wspierają nas:

  • dyrektor metodyczny, który dba o wysoką jakość edukacji,
  • logopeda prowadzący zajęcia indywidualne i grupowe,
  • psycholog przedszkolny,
  • terapeuci specjalizujący się m.in. w integracji sensorycznej,
  • współpracujący poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

Dzięki temu dzieci mają dostęp do profesjonalnego wsparcia i mogą rozwijać się we własnym tempie, bez presji i porównań.

Zielona Białołęka – bezpieczne i inspirujące otoczenie

Nasze przedszkole znajduje się w jednej z najspokojniejszych dzielnic Warszawy – na zielonej Białołęce. Położone z dala od miejskiego hałasu i ruchliwych ulic, otoczone zielenią i miejscami do spacerów, tworzy idealne warunki do codziennych aktywności na świeżym powietrzu.

Na terenie placówki znajduje się:

  • przestronna sala gimnastyczna o powierzchni 200 m²,
  • nowoczesna sala integracji sensorycznej wyposażona w certyfikowany sprzęt terapeutyczny,
  • gabinet logopedyczny z aparatem MAICO do przesiewowego badania słuchu,
  • monitoring zapewniający bezpieczeństwo,
  • prywatny parking dla rodziców,
  • sąsiedztwo szkoły podstawowej – ułatwiające płynne przejście dzieci do edukacji wczesnoszkolnej.

To wszystko sprawia, że nasze przedszkole publiczne na Białołęce to miejsce stworzone z myślą o pełnym komforcie dzieci i ich rodziców.

przedszkola-publiczne-bialoleka
bialoleka-przedszkole-publiczne

Zdrowa kuchnia – bo dobre nawyki zaczynają się w przedszkolu

Wiemy, jak ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka ma zdrowe i świadome odżywianie. Dlatego w naszym przedszkolu publicznym na Białołęce nie korzystamy z firm cateringowych – posiadamy własną, w pełni wyposażoną kuchnię, w której każdego dnia przygotowujemy świeże, domowe posiłki.

Stawiamy na jakość i różnorodność. Nasze menu opracowywane jest z uwzględnieniem zasad zbilansowanego żywienia dzieci w wieku przedszkolnym. Ograniczamy cukry proste, unikamy przetworzonych produktów, a zamiast tego sięgamy po warzywa, owoce i sezonowe składniki od sprawdzonych dostawców.

Szczególną uwagę przywiązujemy do potrzeb indywidualnych – jeśli dziecko wymaga specjalnej diety ze względu na alergie, nietolerancje pokarmowe lub zalecenia lekarskie, dostosowujemy posiłki zgodnie z wytycznymi rodziców oraz lekarzy.

W naszym przedszkolu dzieci otrzymują aż 5 wartościowych posiłków dziennie – drugie śniadanie, zupę, danie główne, podwieczorek i przekąskę. Wszystko podawane jest o stałych porach, w atmosferze spokoju, uważności i wspólnoty.

Stały kontakt i otwartość na potrzeby rodziny

Współpraca z rodzicami to fundament naszej filozofii. Wierzymy, że stała i przejrzysta komunikacja pomiędzy domem a przedszkolem jest kluczowa dla harmonijnego rozwoju dziecka. Dlatego oferujemy dostęp do nowoczesnego systemu elektronicznego, który działa zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych.

Rodzice mogą w prosty i wygodny sposób:

  • zgłosić nieobecność dziecka, co pozwala na sprawną organizację dnia w grupie,
  • sprawdzić saldo opłat oraz mieć wgląd w historię rozliczeń w czasie rzeczywistym,
  • czytać wiadomości i ogłoszenia od nauczycieli, dotyczące np. organizacji zajęć, bieżących potrzeb czy codziennych wydarzeń w grupie.

Dzięki temu rodzice są na bieżąco z życiem przedszkola, mają łatwy dostęp do ważnych informacji i czują się częścią wspólnoty, która wspólnie dba o rozwój ich dziecka.

bialoleka-przedszkola-publiczne

Zajęcia dodatkowe

Glottodydaktyka jest metodą nauki czytania i pisania opracowana przez prof. Bronisława Rocławskiego. Przywiązuje ogromną wagę do sposobu uczenia techniki płynnego czytania ze zrozumieniem, a także kształtowania nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej.

Glottodydaktyka pozwala inaczej spojrzeć na nauczanie dzieci w wieku przedszkolnym, a wszystkie zadania wpływają na wszechstronny rozwój dziecka.

Metodę wprowadza się już w pracy z 3-latkami i kontynuuje aż do 6. roku życia dzieci. W tym czasie dziecko przygotowuje się stopniowo do nauki czytania i pisania. Praca z grupą dzieci przebiega wielopoziomowo. Kolejne etapy nauki dziecko osiąga we własnym tempie. W metodzie tej to nauczyciel podąża za dzieckiem, a nie odwrotnie.

Glottodydaktyka to kilka etapów, które są po kolei wprowadzane:

  • ćwiczenia emisyjne, oddechowe i artykulacyjne – dziecko uczy się prawidłowego oddychania, regulowania siły wydechu, usprawnia swój aparat artykulacyjny. Ćwiczenia są atrakcyjne, ponieważ stosuje się w nich pomoce takie jak piórka, piłeczki, chusteczki, świece itp.
  • porównywanie i identyfikowanie liter – dzieci uczą się tego, pracując na klockach logo. Bawią się nimi, manipulują, układają budowle, jednocześnie poznając wygląd i kształt poszczególnych liter.

Dziecko uczy się, że każda litera ma 4 warianty – mała pisana i drukowana, wielka pisana i drukowana. Każdy z tych wariantów jest umieszczony na klockach

  • synteza i analiza wyrazów – dzieci dzielą na sylaby, potem na głoski poszczególne wyrazy, poznają samogłoski, następnie spółgłoski. Nauczyciel korzysta z rozsypanek wyrazowych, pociętych na sylaby wyrazów
  • czytanie techniką “ślizgania” – polega na łączeniu spółgłosek z samogłoskami, w ten sposób dzieci przygotowują się do nauki czytania
  • trudności ortograficzne – poznawanie sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi ortograficznie
  • ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania – dzieci ćwiczą umiejętność poprawnego trzymania narzędzia do pisania, kreślenia linii bez odrywania ręki

Zajęcia taneczne korzystnie wpływają na ruchowy, intelektualny, emocjonalny i społeczny rozwój dziecka. Nauka tańca na tak wczesnym etapie życie daję szansę osiągnięcia wysokiego poziomu w tej dziedzinie w przyszłości. Każde dziecko bez względu na predyspozycje czy talent, na pewno udoskonali swoją orientację przestrzenną oraz koordynację. Taniec wpływa także na rozwój intelektualny dziecka.

Nauka figur i sekwencji kroków poprawia pamięć. Podczas zajęć uczymy się podstawowych kroków tańca towarzyskiego, nowoczesnego, hip hop, kształtujemy również postawy patriotyczne poprzez naukę tańców narodowych.

Zajęcia zaczynamy od rozgrzewki przy muzyce. Dzieci uczą  się kroków poszczególnych tańców, rozwijają twórczą inwencję, uczą się reagowania na sygnały, rozpoznają różnice dynamiczne. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych  pedagogów i dyplomowanych Nauczycieli Tańca
z Międzynarodowymi kwalifikacjami International Certificate.

Do zajęć w przedszkolu podchodzimy stosownie do wieku dzieci i aktualnego poziomu ich rozwoju psychofizycznego. Zajęcia „Funny Judo” należy rozczytać jako zajęcia ruchowe dla dzieci, bazujące na judo i gimnastyce. Judo jako sport jest najbardziej ogólnorozwojową i wszechstronnie ukierunkowaną dyscypliną sportu. Bazując na doświadczeniu i wiedzy związanej z dziećmi odpowiednio dobieramy formy i metody pracy dla odbiorców, tak aby były z maksymalną korzyścią dla dzieci. Nie przygotowujemy dzieci w tym wieku do rywalizacji sportowej.

Dzieci na zajęciach mogą dać upust swojej naturalnej energii. Ważnym aspektami, które staramy się kształtować są również empatia, asertywność, zrozumienie współćwiczących i interakcje grupowe. Wykorzystujemy w pracy emocje i uczucia dzieci aby lepiej mogły rozmieć zachodzące w nich reakcje. Głównym trenerem jest mgr Adam Remiarz – pedagog, nauczycie wychowania fizycznego z 12-letnim stażem, doświadczenie trenerskie od 2000 r. Stworzył filozofię pracy z dziećmi przeszklonymi wedle, której pracują trenerzy w UKS YOKO.

Zajęcia cykliczne odbywają się co miesiąc, ta sama grupa dzieci, wtedy możemy tematykę pogłębić oraz ugruntować wiedzę . Zajęcia odbywają się ok 40 min.

  1. Pierwsza pomoc – kto, gdzie, kiedy? – poznanie ogólnych zasad Pierwszej Pomocy m.in.: nauka sprawdzenia oddechu, pozycja boczna bezpieczna, nauka numerów alarmowych, nauka wybierania numeru 112 i 999 na telefonie oraz rozmowa z dyspozytorem, dzieci także na tych zajęciach poznają ogólne zasady własnego bezpieczeństwa zanim zaczną udzielać Pierwszej Pomocy.
  2. Ratowanie przez uciskanie – ćwiczenie resuscytacji, udrażniania dróg oddechowych, poznanie anatomii serduszka i klatki piersiowej.
  3. Z bandażem za pan brat – nauka pracy z bandażami, plastrami, chustą trójkątną. Dzieci bandażują się wzajemnie , nakładają plasterki na naszego misia, każdy ma okazję nałożyć chustę trójkątną. Na tych zajęciach dzieci uczą się również ewakuacji osoby rannej, a także poznają teorię: co to jest krew, do czego jest ludziom potrzebna, co zawiera, co to są rany, jakie rany mamy, co należy zrobić gdy pojawia się krwotok.
  4. Torba ratownika i jej tajemnicze skarby – lekcja pokazowa różnego sprzętu ratowniczego z zabawami. Dzieci mają okazję dogłębnie poznać przyrządy, z jakimi pracuje ratownik medyczny, każdy przyrząd jest omawiany, dzieci mają okazję go dotknąć oraz na sobie wypróbować, np.: stetoskop – dzieci słuchają serduszka i perystaltyki jelit, mierzą sobie ciśnienie, sprawdzają saturacje, uczą się, do czego służy maska tlenowa i przykładają ją odpowiednio do manekina.
  5. AED – człowiek też potrzebuje prądu – na zajęciach dzieci poznają, co to jest przenośny defibrylator i jak go użyć, uczą się w jakich miejscach możemy spotkać AED.
  6. Zadławienia – dzieci uczą się, jak postępować w przypadku zadławień ciałem obcym stałym lub ciekłym – poznają mechanizm zadławienia, dzięki naszej kamizelce ACT.
  7. Oparzenia – dzieci uczą się jak postępować w przypadku oparzeń – maja do dyspozycji wszystkie niezbędne opatrunki ( hydrożel, bandaż, plastry itp.).
  8. Moja mała apteczka – dzieci dostają do dyspozycji apteczki i muszą je sobie same wyposażyć / nauka, co musi się znaleźć w apteczce domowej małego ratownika.
  9. Mały ratownik to Ja – pierwsza pomoc w domu! – scenki, w których dzieci biorą udział, na zasadzie losowanych zadań, aby wiedziały, jak się zachować gdy, np.: w domu coś się stanie. (zajęcia w formie “z przymrużeniem oka”, ale ugruntowujące wiedzę i umiejętności).
  10. Zawody ( RATatUJ:) – małe igrzyska z udziałem grup lub w obrębie jednej grupy-oczywiście z nagrodami:) 3-4 konkurencje oparte na poprzednich lekcjach.
bialoleka-publiczne-przedszkole

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu publicznym Małego Kopernika

Poza zajęciami obowiązkowymi dzieci mogą skorzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych, które pozwalają rozwijać pasje, odkrywać talenty i doskonalić umiejętności. Oferujemy m.in.:

  • glottodydaktykę (nauka czytania i pisania),
  • taniec,
  • funny judo,
  • pierwszą pomoc – zajęcia uczące reagowania w sytuacjach zagrożenia.

Te aktywności uzupełniają naszą codzienną pracę i sprawiają, że każde dziecko znajduje coś dla siebie.

Dlaczego warto wybrać publiczne przedszkole Mały Kopernik?

Bo jesteśmy miejscem, które łączy rzetelną edukację z sercem. Każde dziecko w naszym przedszkolu czuje się ważne, dostrzegane i wspierane. Stwarzamy bezpieczne środowisko, w którym dzieci mogą się rozwijać we własnym rytmie, podejmować wyzwania i budować relacje społeczne.

Wierzymy, że każde dziecko ma potencjał – my pomagamy mu go odkryć.
Bo przedszkole publiczne Mały Kopernik na Białołęce to miejsce, które dzieci kochają, a rodzice darzą zaufaniem.

bialoleka-publiczne-przedszkola

Najczęściej zadawane pytania

Gdzie znajduje się Publiczne Przedszkole Małego Kopernika?

Publiczne Przedszkole Małego Kopernika znajduje się w Warszawie na Białołęce, przy ul. Zaułek 25.

Jakie zajęcia realizowane są w przedszkolu?

W ramach podstawy programowej MEN realizujemy gimnastykę, rytmikę, język angielski, a także oferujemy zajęcia dodatkowe takie jak glottodydaktyka, taniec, funny judo czy pierwsza pomoc.

Czy w przedszkolu działa własna kuchnia?

Tak, posiadamy własną kuchnię, w której codziennie przygotowywane są świeże i zbilansowane posiłki. Uwzględniamy diety indywidualne i ograniczamy cukry proste.

Jak zapewniacie bezpieczeństwo dzieciom?

Teren przedszkola jest monitorowany, znajduje się w spokojnej, zielonej okolicy z dala od ulic. Dodatkowo posiadamy nowoczesne sale SI, gimnastyczne oraz logopedyczne.

Jak wygląda współpraca z rodzicami?

Rodzice mają dostęp do aplikacji, w której mogą zgłaszać nieobecności, sprawdzać saldo i otrzymywać bieżące informacje od nauczycieli.

Jakie są godziny otwarcia przedszkola?

Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00–18:30.

Czy oferowane są diety specjalne?

Tak, na podstawie zaleceń lekarskich przygotowujemy posiłki dopasowane do potrzeb zdrowotnych dzieci.

Czy dziecko może uczęszczać tylko na część dnia?

Tak, istnieje możliwość dostosowania godzin pobytu dziecka do indywidualnych potrzeb rodziny.